Kommenteeri

3 põhjust, miks kasutajaid disainiprotsessi mitte kaasata


Palju kirjutatakse sellest, miks peaksid kasutajaid teenuse disainimisel võimalikult vara kaasama. Tuuakse välja mitmeid kasusid. Kahjuks peavoolumeedia ei räägi sulle võimalikest kahjudest ning riskidest. Meie otsustasime seda teha.
Preemiast võid ilma jääda, võib ka hullemini minna
Kui eesmärk, mille järgi tööandja sinu tulemusi mõõdab, on tähtaeg, mitte kvaliteet, siis on parem kasutajaid mitte kaasata. Kasutajatel tekib erinevaid ideid, kuidas kõike paremaks muuta ning on oht, et mõned ideed hakkavad meeldima ka sulle endale. Lõpuks kulutad küll aega parema versiooni disainimisele, kuid preemiast jääd ilma.

Pealegi, ei saa ülemused aru, miks sa kohe paremat versiooni ei joonistanud ning hakkavad sinu kompetentsis ning ettevõttele loodavas väärtuses kahtlema.

Kaotad enesekindluse
Kasutajate kaasamine on suur löök egole. Seni said suure enesekindlusega öelda: “Ma tean, et see on kõige parem lahendus.” Nüüd tekib aga olukord, kus enam pole oluline, mida sina usud, sest ilma kasutajatega testimata, sa enam ei tea, mis on töötav lahendus. Hakkad kõiges kahtlema! 

Tiimi koosolekutel kõlab sinu suust aina rohkem: “Ma ei tea. Seda peaks kasutajatega testima.” Ei kõla kuigi enesekindlalt.

Satud musta nimekirja
Hakkad nägema igal pool puudusi ning parandamist vajavaid kohti, soovitama teistele, kuidas nad saaksid oma tööd paremini teha. Peale igat kohtumise raundi kasutajatega tekib sul mitmeid nõuandeid kolleegidele turunduse, arenduse, äri jt osakondadest. 

Kasutajate aus ja vahetud tagasiside tekitab suure tõenäosusega sinu kolleegidele palju ebamugavust ning sina, kui kasutajate esindaja, võid üsna kergelt kolleegide musta nimekirja sattuda.

On 1 aprill ehk naljategemise päev. Vaatame sel päeval teemasid läbi huumori prisma. Toredat naljategemist kõigile!

UX Estonia tegeleb kasutajasõbralike teenuste loomisega. Kui vajad abi teenuste disainimisel, võta meiega ühendust!

Lisa kommentaar

Email again: