Kommenteeri

Kasutuskogemuse testimine: Tee seda ise!

Loome uue artiklisarja, mis räägib sellest, miks üldse testida, mida testida, kellega testida, kuidas testida ja mis juhtub, kui oled kasutajakogemuse testid läbi viinud.
Mis on kasutajakogemuse testimine?
Kasutajakogemuse testimine aitab sul üles leida sinu toote või teenuse nõrgad küljed. Testida võib kõike, olgu selleks veebileht, mobiilirakendus või mööbli paigaldamise juhend. Testimiseks kaasatakse 3-5 projektivälist inimest, kes võiksid olla potentsiaalsed kasutajad ning nende ülesanne on sinu toodet või teenust kasutada. Selle käigus näed, mis kasutajatele tegelikult probleeme valmistab ning sul tekib võimalus need varakult kõrvaldada.


Miks üldse testida?
Meie kogemus on näidanud, et projektid, kus on viidud läbi kasutajakogemuse teste, on edukamad, kui need, kus neid ei tehta. Kas tuleb tuttav ette, kui meeskonna siseselt on vaidlused, et kuidas üks või teine asi peab olema? Parimaks ideeks jääb üldjuhul selle inimese oma, kes kõvemat häält teeb. Kasutajakogemuse testimine aitab ära hoida need vaidlused, sest parim idee on lõpuks see, mis kasutaja jaoks hästi töötab.

Tasub meeles pidada, et kasutajakogemuse testimine aitab kokku hoida aega ja raha. Panustades testitud ideele teenid, mitte ei kuluta raha.


Kuid kõige olulisem on see, et kasutajakogemuse testimisega püsib meeskonna vaim tugevam. Mis saaks olla veel parem, kui teadmine, et teete õiget asja!

Loe ka: Mida kasutajatega testida? 


Lisa kommentaar

Email again: