Kommenteeri

Kuidas säästa kuni 40% oma tootearenduse ressursist? Tutvu koolitusega “Kasutajast lähtuv arendus ja kasutuskogemuse testimine”.

Sul on idee uue toote või teenuse jaoks. Sa näed tohutult vaeva, et leida endale sobivad partnerid, kujundaja, arendaja, et saaksid oma kodulehe või äpi tehtud. Sa kulutad meeletult ressursse ja närve lootuses et lõpptulemus on seda väärt ja oled peagi Äripäeva TOP100 edukaimate Eesti ettevõtete hulgas. Aga sa jätad ühe väga olulise sammu vahele. Sammu, mis säästab sulle kuni 40% oma kogu kulutatud ressursist. Testimise. Eilses koolituses rääkisime me süvitsi, kuidas luua ideaalne kasutuskogemus, kuidas seda testida ja ilmnenud tulemusi ära kasutada.

Hea kasutajakogemuse loomiseks tuleb kasutajatega testida

Kasutajakogemusel on mitmeid tegureid, mis määrab ära, milline emotsioon kliendile toodet või teenust kasutades jääb. Kas toode on kasutatav? Kas see on usaldusväärne? Kas see on päriselt ka väärtuslik? Väärtuse loomiseks on Peter Morville’i sõnul 6 tegurit, milleks on kasulikkus, ihaldusväärsus, ligipääsetavus, tõsiseltvõetavus, leitavus ja kasutatavus. Kui kasvõi üks nendest teguritest on unustatud, saab klient suure tõenäosusega negatiivse kogemuse osaliseks, mis võib ta eemale peletada. Oluline on aru saada, et sina ei ole sinu klient, mistõttu peaks oma esialgsed äriideed prototüüpimise abil potentsiaalsete klientide peal ära testima.

Prototüübi loomine aitab aega kokku hoida ja loob arusaadavust

Arvatakse, et testimine on väga kulukas ja keeruline protsess, mida tuleks teha vaid kõige keerukamate ja kulukate projektidega. Tegelikkuses tulevad parimad tulemused siis, kui testida mitte rohkem, kui 5 kasutajaga. On tõestatud, et 3-5 testijat suudavad testi käigus tuvastada 75-80% probleemidest. Kasuks tuleb ka võrdlus, et mitte ühegi inimesega testimine toob esile täpselt null probleemi. Testides ainuüksi ühe inimesega tuleb välja juba kolmandik takistustest, mis aitavad teie tootel või teenusel tunduvalt efektiivsemalt edasi areneda.

Kasutajatestis tuleb keskenduda kõige olulisemale

Esimese sammuna tuleb välja selgitada ning kokku leppida mida täpselt testitakse ja mis on testi eesmärk. Kui omad veebipoodi, siis on oluline, et sinu e-poe külastajad saaksid päriselt ka ostu sooritatud ilma takistavate faktoriteta. Uuri, kas sinu kliendid saavad oma eesmärgi ära täita ajaefektiivselt ja intuitiivselt või on neil selleks vaja kulutada ebanormaalselt kaua aega ja teha asju ebaloogilises järjekorras.

Parimad tulemused tagavad testid, kus on valitud õige persoona

Persoona on sisuliselt sinu ideaalne klient, kes esindab sinu kõige olulisemat sihtrühma. Selleks, et persoona luua efektiivselt, on vaja välja selgitada, mis teda defineerib. Selleks võib organiseerida ka poolepäevaseid töötubasid, et välja selgitada, mis on tema frustratsioonid, mis on tema käitumismustrid ning millele ta reageerib. Kui sa oled enda toodet või teenust testinud oma ideaalse sihtrühmaga, siis tulevad sealt välja hoopis teistsugused uued mõtted, kui siis, kui testiksid lihtsalt mõne sõbra või tuttavaga.

Mida meie koolitus endast kujutab?

Meie praktilise koolituse “Kasutajast lähtuv arendus ja kasutuskogemuse testimine” hõlmab endas terve päeva jagu õpetusi, seletusi, kogemusi, tänu millele on oma uue või olemasoleva äri käimalükkamine või uuendamine lihtsustatud. Õpetame koolitusel mis on kasutajakogemus, mis on kasutuskogemuse tegurid ning miks need olulised on, kuidas luua prototüüpe, millised on erinevad viisid kuidas ideesid inimeste peal valideerida ning kuidas tegelikult ideaalne toote või teenuse testimine välja näeb. Näitame, kuidas leida inimesed, kellega oma toodet või teenust testida. Ning loomulikult on koolitusel ka ohtralt praktilisi ülesandeid, tiimis töötamist ning meeletult näiteid, mille pealt õppida. Koolituse ülesandeid on võimalik kohapeal juba praktiliselt enda toote või teenuse peal rakendada.

Järgmine koolitus juba üsna pea, vaata siit.

Lisa kommentaar

Email again: