Kommenteeri

Mida kasutajatega testida?


Lühike vastus on: kõike, millega kasutajad kokku peavad puutuma. Siin ei ole toodete või teenuste osas piiranguid. Küll aga on oluline esmajoones keskenduda kõige olulisematele kasutusjuhtudele.
Veebilehtede testimised on kõige klassikalisemad ja võib öelda, et ka ühed lihtsamad, mida läbi viia. Veebilehti on mitmesuguseid ja seetõttu võib testimise eesmärk olla erinev:
  • Infoveebid e kodulehed. Kodulehel käivad kasutajad eelkõige infot otsimas sinu pakutavate teenuste või toodete kohta. Testimisel tuleb keskenduda järgnevale: kas ja kuidas ning kui kiirelt leiavad kasutajad vajaliku info üles
  • E-poed. Oluline on aru saada, kuidas kasutajad otsivad tooteid, kas nad saavad aru tooteinfost ning kas neil õnnestub sooritada ost sinu e-poest.
    Ikoonide kasutamine lihtsustab kasutajatel esmase valiku tegemist. Aliexpress.
  • Intranetid. Ei tasu ära unustada, et töötajate efektiivsus on kordades parem, kui nad leiavad intranetist vajaliku info kiirelt üles. Intraneti testimiseks on kasutajate leidmine kõige lihtsam, sest nad töötavad sinuga samas hoones.
  • Iseteenindused. Kui kliendid kasutaksid rohkem iseteenindust, helistamise või esinduse külastamise asemel, oleks see sinu ettevõttele oluline kokkuhoiu koht. Testi, kas kasutajad leiavad infot teenuste/toodete kohta ning kas nad oskavad ka juurde tellida.
Äppide testimisi tuleb aina rohkem ette. Oluline on meeles pidada, et on 2 põhilist platvormi: iOS ja Android. Ei tasu keskenduda ainult ühele platvormile, sest platvormide disainijuhised ehk guideline'd on mõneti erinevad. Rakenduse testimisel käi läbi kogu kasutus: äpi leidmine, installimine, kasutamine.

Meie kogemus näitab, et rakenduse kasutuselevõtu vihjeid ei tohiks olla rohkem kui 3, kuna kasutajatele ei jää rohkem meelde.

Juhendid.
 Kindlasti oled kokku puutunud juhendiga, millest ei ole kasu või aru saamine võtab kaua aega. Ühes Londoni hotellis oli 2 tulekustutit koos juhistega.
Vasakpoolne tulekustuti sobib tuleohtlike vedelike ja elektriseadmete kustutamiseks, parempoolne sobib puidust materjali kustutamiseks.

Huvitav, kui paljudel inimestel on ohuolukorras aega analüüsida ja teha õige valik.
 
Me võimegi jääda kirjutama erinevatest keskkondadest, mida on võimalik testida, kuid ilmselt oled praeguseks juba mõttest aru saanud. Testimise vajadus on alati olemas, sest olles ise teenuse looja on endal keeruline hinnata, kuidas kasutajad erinevates situatsioonides käituvad

Kes on need kasutajad, kellega testida? Kuidas neid leida? Sellest kirjutame juba järgmisel korral.

Loe ka meie eelmist postitust: Mis on kasutajakogemuse testimine?

Lisa kommentaar

Email again: