Eesti    English

Miks on oluline testida kasutajatega, kes asuvad väljaspool Eestit?

Tänapäeval on tavaline see, et ettevõte asub ühes riigis, kuid pakub oma teenust/toodet üle maailma. Kasutajate harjumused võivad olla aga täiesti erinevad, seda isegi naaberriikides.

Oleme sel aastal juba kolmel korral käinud Soomes, et läbi viia erinevate portaalide kasutuskogemuse uuringuid. Kuid lisaks Soomele, oleme kanda kinnitanud nii Lätis kui Leedus, kaugematest sihtkohtadest jõudnud USA ja India kasutajateni, testides nii disainifaasis olevaid kui ka valmis arendatud keskkondi, et välja selgitada, kuidas luua parimat kogemust nendel turgudel.

Et reisikohver kergem oleks, kasutame välismaal testides märkmete tegemiseks iPad’i.

“Honestly, this looks like a scam portal”

Me oleme soomlastega väga sarnased, meil on isegi sama kõlaga riigihümn ning keel, olgugi et soome keeles on enamus sõnad vähemalt 2 korda pikemad.

Saime kasutajatega testides taaskord kinnituse, et kui sul on portaal, millega pakud soomlastele teenust, siis tuleb seda kasutajatega koos kindlasti testida. Isegi, kui sa soome keelt oskad, ei pruugi sa mõista, et keskkonnas kasutusel olevad sõnastused ei ole sinu sihtgrupi jaoks arusaadavad.

Finantsteenuseid pakkuv portaal, mida testisime, oli tõlgitud soome keelde oma ala spetsialistide poolt. Selgus, et paljudes kohtades olid tõlked segadusse ajavad ja kontekstivälised, mistõttu kasutajatele tundus, et tegu on andmete õngitsuse portaaliga.

Me kõik oleme inimesed, kuid meie kasutusmustrid võivad olla täiesti erinevad

Üks meie lemmiknäide kasutusmustrite erinevusest kasutajaliidese kontekstis on see, kuidas India ja USA kasutajatoe töötajad otsingut kasutasid, et korraga 3 erinevat arvutit süsteemist üles leida. Otsingu reale mitme erineva arvuti nime (näiteks pc-28961pc-29813 ja pc-87291) sisestamisel eelistasid Ameerikas töötavad inimesed “Enter” klahvi, mis muutis iga otsisõna tag’ks, Indias seevastu lisati peale igat otsisõna semikoolon. Otsing aga semikoolonitega ei arvestanud ning tulemusi ei väljastanud. Tänu testimisele saime teada, millised on kasutajate ootused otsingule ning teostada vajalikud muudatused disainis ja arenduses.

Lennupiletid pole ju odavad 

Iga projekti puhul ei ole me läinud sinna, kus kasutajad on, vaid oleme kasutanud interneti võimekust maksimaalselt ära. Siinkohal tänusõnad Skypele, tänu millele on veebiteenuste kasutusmugavuse uuringuid võimalik läbi viia pea igas riigis.

Kui sul on täna teenus või toode, mille kasutajaskond asub väljaspool Eestit ja sa pole veel nendega kasutajakogemust testinud, siis tasub seda nüüd teha. Kui saame kuidagi abiks olla, siis võta kindlasti ühendust, meil on piisavalt kogemusi ja võimekust testimaks tooteid ja teenuseid üle kogu maailma.

UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, uuringute, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.

Kui vajad abi portaali, äpi, veebilehe, iseteeninduse, e-poe, infosüsteemi vm digilahenduse loomisel või testimisel, võta meiega ühendust.

Kui soovid osa võtta mõnest meie koolitusest, vaata käimasolevaid koolitusi.

Et olla kursis UX ehk kasutajakogemuse valdkonnas toimuvaga, saada mõtteid ja nippe kasutajakogemuse edendamiseks, võid liituda meie uudiskirjaga. Me ei spämmi!