Eesti    English

Miks Tesla ei kasuta “burgeri” ikooni?

Graafiline kujutis, millel on küsimus: „Miks Tesla ei kasuta 'burgeri' ≡ ikooni?“. Pildil on Tesla kodulehe ekraanitõmmis, kus paremas ülanurgas on selgelt nähtav tekstiga nupp „Menu“.

1️⃣ Mis on “burgeri” ikoon?

“Burgeri” ikoon on kolme triibuga menüü ikoon ≡. Tavaliselt sümboliseerib see navigatsioonimenüüd.

Tesla aga kasutab lihtsalt sõna “Menu”. Sama teeb tegelikult ka Ferrari.

2️⃣ Mida sellest arvata?

Ainult ikooni kasutamine ei ole tihtilugu piisav.

Võib ju arvata, et küllap inimesed teadvustavad, et kolm triipu tähendab menüüd, sest see on levinud. Kuid nii meie kui ka teiste läbiviidud uuringud on näidanud, et sõnal on tihti suurem jõud.

Vahel kasutajad ei pane kolme triipu tähele või arvavad, et see on lihtsalt kujunduselement, eriti kui see asub vahetult logo ees. Sõna aga kutsub rohkem avastama.

3️⃣ Mida teha?

Kasuta mõlemat – nii sõna kui ikooni. Ikoon koos sõnaga on tavaliselt rohkem märgatav, kutsudes vajutama. Seda oleme ka meie klientide tulemustes näinud, kus sõna “Menüü” lisamine ikoonile toob kaasa rohkem menüü kasutamist. Proovi enda veebilehel järgi!

4️⃣ Sisukamate lehtede ja äppide puhul võiksid kaaluda alumise tab bari kasutamist. Nõnda ei pea kasutaja näppu ekraani ülaserva venitama, sest peamised valikud on kohe nähtavad.

P.S. kui sa Tesla lehte mobiilis piisavalt kaua vaatad, siis võib hakata tunduma, et Tesla logos olev täht “E” on menüü. 🙂

💡 Soovi korral oled oodatud UX/UI ja AI disaini koolitusele.

✉️ Liitu uudiskirjaga, et olla kursis UX ja AI valdkonnas toimuvaga. 

👉 Jälgi UX Estonia tegemisi Facebookis, Instagramis ja Linkedinis. Kuula või vaata meid Spotifys ja YouTubes.

✨ UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, uuringute, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.