Eesti    English

Pankade veebilehtede kasutajakogemuse lahing

Viisime läbi Eesti kolme tuntuma panga Swedbank, SEB ja LHV veebilehtede kasutajakogemuse testimise. Saime teada palju väärtuslikku, mis ühe või teise panga veebilehe puhul on hästi lahendatud ning mis vajab parandamist.

Kuna näeme, et paljud ettevõtted unustavad ära, et ca 1/3 Eestis elavatest inimestest räägivad vene keelt, siis otsustasime oma eksperimenti värvata just vene keelt kõnelevad pankade kliendid. 

Stsenaariumid ja teemad, mida me arvutis iga kasutajaga eraldi läbi käisime olid järgnevad:

  • Avalehe arusaadavus, selgus ja lihtsus;
  • Lähima sularahaautomaadi leidmine;
  • Eluaseme laenu kalkulaatori kasutamine;
  • Sobiva krediitkaardi leidmine.

Nende tegevuste tegemisel saime me jälgida 4 kasutaja, vanuses 26 kuni 35 a käitumist, nende reaktsiooni ja kuulata põhjendusi, miks üks või teine tegevus on mõnel lehel mugavam kui teisel. Selles seiseneb ka veebilehtede võrdlustestimise võlu. 

Leide oli palju ning kõigil peatuda me selles postituses ei jõua. Küll aga saame esile tuua mõned olulisemad ja põnevamad, mis silma jäid.

Kuidas küpsist pakkuda?

Suured hüpikaknad jäävad küll kasutajatele silma, kuid tekitavad segadust ja aeglustavad oluliselt edasi liikumist.

Küpsise teavitust saab teha ka nii, et see kasutajaid oluliselt ei häiri ja neil on mugav oma põhitegevustega, mille pärast nad ka lehele tulid, alustada.

Elagu võrdlustabelid!

Kasutajatele meeldib, võib öelda isegi väga meeldib, võrrelda. Kõik me tahame ju teha parimat otsust, eriti kui see puudutab võimalikku finantskohustust.

Võrdlemiseks ei taha kasutajad pidevalt üles ja alla kerida, sest mida rohkem valikuid, seda vähem jääb meelde.

Seetõttu armastavad kasutajad tabeleid, mis ekraanile mahtudes võimaldavad kiirelt erinevusi ehk siis rahvakeeli plusse ja miinuseid võrrelda.

Teksti üleküllus 

Pikad tekstid laenukohustusega tutvumisel koormavad kasutajaid. Kasutajad väsivad ning tähelepanu hajub. See kõik raskendab vajaliku info leidmist.

Kasutajatele meeldib kui info on grupeeritud ning vastavalt soovile on võimalik soovitud sektsiooniga tutvuda.

Kus sularahaautomaat asub?

Asukoha näitamine tekstina ei ole kasutajate jaoks piisav indikatsioon saamaks aru, kus panagaautomaat paikneb. Seda eriti juhul kui inimene ei ole nt Tallinnas pärit aga on vaja sularaha välja võtta. 

Seetõttu on mõistlik lisada nupp või link,  mis avaks panagaautomaadi asukoha kaardil. 

Nii saab kasutaja mugavalt Google Maps’i kasutades õigesse kohta navigeerida.

Mida kalkulaatorite puhul silmas pidada?

Kalkulaatorite eesmärk on anda kasutajale võimalikult lihtsalt ja mugavalt vastuseid. Täites ära mõned lahtrid peab kasutaja kiirelt aru saama kui suur hakkaks olema tema igakuine laenukohustus.

Küll aga kasutajad eeldavad, et neid numbritega üle ei külvata. Numbrid on küll kasulikud, kuid kasutaja jaoks on tähtis kiirelt eristada olulisi arve vähem olulistest.

Kalkulaator tundus küll kasutajatele lihtne, aga selle poolt välja kuvatav numbriline info raskesti hoomatav.

Slaiderid lisavad kalkulaatorile interaktiivsust. Kuid vahel on keeruline täpset summat slaideril välja timmida, mistõttu on hea jätta kasutajale ka võimalus lahtrisse ise kirjutada.

Milline panga veebileht on kõige parem?

Peame ütlema, et ei ole olemas veebikeskkonda, mis kõigile igast võimalikust aspektist meeldiks. Igal keskkonnal on omad tugevused ja tuunimist vajavad kohad, mida koos kasutajakogemuse disaineriga parandamiseks ette võtta.

UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, uuringute, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.

Kui vajad abi portaali, äpi, veebilehe, iseteeninduse, e-poe, infosüsteemi vm digilahenduse loomisel või testimisel, võta meiega ühendust.

Kui soovid osa võtta mõnest meie koolitusest, vaata käimasolevaid koolitusi.

Et olla kursis UX ehk kasutajakogemuse valdkonnas toimuvaga, saada mõtteid ja nippe kasutajakogemuse edendamiseks, võid liituda meie uudiskirjaga. Me ei spämmi!