Eesti    English

Tegijal ikka juhtub (nr 1)

Meie esimesest sarja “Tegijal ikka juhtub” osast leiad: miks peaks klikatavad elemendid uuesti üle vaatama, kuidas käituvad kasutajad, kui äppi tutvustus palub neil midagi teha ning kuidas Android jälle suudab üllatada väga lihtsa kasutuskogemuse veaga.

Two Dots

Two Dots on väga edukas mäng, mida on nutiseadmetesse alla laaditud üle 30 miljoni korra ning aastaga teenis see loojatele tulu 15 miljonit dollarit

Avastasime sellel mängul ühe olulise kasutusmugavuse murekoha. 

Millisele elemendile te mängu alustamiseks vajutaksite? Kas naerunäole või numbrile üks?

Mure seisnebki selles, et töötab ainult nr 1 vajutamine. Kuna aga naerunäo element asub numbri kohal ning on numbrist suurem, siis jääb paratamatult mulje, et peaks naerunäole mängu alustamiseks vajutama.

Teleport

Teleport aitab startupidel leida sobiva asukoha oma tegevuseks, arvestades erinevate piirkondade majutuse, maksude, palkade jt kulusid.

Panime Telepordi äppis tähele ühe kasutusmugavuse leiu.

Nimelt kasutamise juhend näitab justkui tuleks vajutada viidatud seaded nupule, kuid toimib ainult “Got it!” nupule vajutus. Kuna kasutaja pilk on suunatud ülemisele osale, siis alumist nuppu kasutaja kohe ei märka ning püüab mitu korda seaded nuppu vajutada.

Hea oleks siinkohal teha nii, et toimiks ka seaded nupule vajutus ja menüü avaneks – nõnda saaks kasutaja kohe vahetut tagasisidet õigesti kasutamise kohta.

Android Lollipop

Androidi operatsioonisüsteemil töötab üle miljardi nutitelefoni ja tahvelarvuti.

Androidi teavitus uuest versioonist sisaldab veebilehe aadressit, kust peaks leidma rohkem infot uuenduste kohta, millest kasutaja installimisel osa saab.  

Paraku peale vajutades link ei avane. Tegu on lihtsalt teksitga. Kasutajale oleks mugavam kui ta ei peaks seda aadressit käsitsi sisse tippima, vaid leht avaneks lingile vajutades.

UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, uuringute, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.

Kui vajad abi portaali, äpi, veebilehe, iseteeninduse, e-poe, infosüsteemi vm digilahenduse loomisel või testimisel, võta meiega ühendust.

Kui soovid osa võtta mõnest meie koolitusest, vaata käimasolevaid koolitusi.

Et olla kursis UX ehk kasutajakogemuse valdkonnas toimuvaga, saada mõtteid ja nippe kasutajakogemuse edendamiseks, võid liituda meie uudiskirjaga. Me ei spämmi!