Eesti    English

Tegijal ikka juhtub (nr 6)

Loe, miks Maksu- ja Tolliameti kalender raamatupidajale frustreeriva kogemuse jättis, mis keerukus tekkis Eesti Ajaloomuuseumisse helistamisega ning mis tõrked ilmnesid Citybee tõukeratta rendiga. 

Ülle on ettevõttes raamatupidaja. Ta tahtis Maksu- ja Tolliametis kontrollida, mis oli eelmise aasta 31. detsembri seisuga nõuete saldo. Selleks pidi ta kalendris tegema 9 klikki kuu vahetamiseks, 1 kliki aasta vahetamiseks ning 1 kliki kuupäeva valimiseks ning vajutama ka nuppu “Otsi”.

9 klikki kuu vahetamiseks tundus Üllele frustreeriv. Ta on harjunud, et enamikes keskkondades käib see kiiremini. Näiteks LHVs on võimalik sobiv kuu valida rippmenüüst kahe klikiga.

Madis käis Eesti Ajaloomuuseumis. Koju jõudes avastas ta, et oli oma salli ära kaotanud. Ta soovis muuseumiga ühendust võtta, et uurida, äkki sall oli sinna jäänud. Kuna kodulehel olev number ei olnud helistamisele optimeeritud, pidi Madis lihtsalt telefoninumbrile vajutamise asemel, telefoninumbri kopeerimiseks mitmeid ebaõnnestunud katseid tegema.

Mobiilist tulev külastuste arv on täna paljude veebilehtede puhul juba üle 50%, mistõttu on oluline, et kasutaja saaks vajalikud tegevused, nagu näiteks on ühenduse võtmine, kiirelt tehtud.

Telefoninumber on võimalik arendajal muuta helistamise sõbralikuks väga lihtsalt, kasutades linkide puhul eesliidest “tel:”.

Sellel suvel hakkasid Bolt ja Citybee pakkuma Eestis elektrilisi tõukerattaid. Antud teenuse kõige olulisemaks osaks on see, et kasutaja saaks võimalikult lihtsalt leida lähima tõukeratta ning alustada sõitmist.

Kui Kalmer soovis Citybee tõukerattaga sõitma hakata, avastas ta, et rakendus oli ta välja loginud ja sisselogimiseks pidi sisestama e-maili ja parooli. Tüütu tegevuse asemel leidis ta läheduses asuva Bolt’i tõukeratta ning huvi pärast proovis hoopis seda.

Bolt’i (vasakul) rakenduses on kasutajal võimalik logida telefoninumbri või Facebooki kontoga. Citybee (vasakul) võimaldab ainult e-maili ja parooliga sisselogimist.

Sotsiaalmeedia sisselogimine võimaldab kasutajatel kiirelt ja mugavalt keskkonda siseneda ja nagu näha, siis selle puudumine võib tähendada, et kliendilt jääb raha saamata.

“Tegijal ikka juhtub” artiklite sarja eesmärgiks on juhtida tähelepanu kasutajakogemuse olulisusele. Kõige parem on seda teadvustada läbi eluliste näidete.

UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, uuringute, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.

Kui vajad abi portaali, äpi, veebilehe, iseteeninduse, e-poe, infosüsteemi vm digilahenduse loomisel või testimisel, võta meiega ühendust.

Kui soovid osa võtta mõnest meie koolitusest, vaata käimasolevaid koolitusi.

Et olla kursis UX ehk kasutajakogemuse valdkonnas toimuvaga, saada mõtteid ja nippe kasutajakogemuse edendamiseks, võid liituda meie uudiskirjaga. Me ei spämmi!