Viisime 18 kuni 25 aastaste noorte seas läbi kinode veebilehtede kasutajakogemuse uuringu. Testisime noortega kinopiletite ostmist 4 kino veebilehel: Cinamon, Apollo, Forum Cinemas ja Viimsi kino. Järgnevalt mõned leiud.
Pileti ostmiseks on vaja kasutajaks registreeruda
Külastajatel puudus võimalus piletit osta ilma sisselogimata, mis uute klientide jaoks tähendas seda, et nad pidid looma konto. Noored sooviksid näha võimalust ka külalisena ostu sooritada.
Miks ei soovi külastajad kontot luua?
- Külastajad ei taha registreerimise peale oma aega kulutada. Nad soovivad piletit osta.
- Külastajad pelgavad, et konto loomise järel hakatakse spämmi saatma.
- On tekkinud harjumus, et e-poodidest on võimalik ka külalisena ostu sooritada.
- Uute kinode puhul, mida pole varem külastatud, sooviskid kasutajad luua konto alles peale esimest kinoskäiku, sest siis tekib arusaam, kas tegu on kinoga, mida ka edaspidi hea meelega väisaks.
Soodushinna nägemiseks on vaja konto luua
Külastajad soovivad näha võimalikke soodustusi enne kui nad konto loovad. Vastasel juhul jääb mulje, et järelikult ei ole tegu heade soodustustega. Miks neid muidu varjata?
Noortele meeldis väga lahendus, mille puhul oli välja toodud, mis soodustus registreerumisega kaasneb.
Kasutajanimi on vaja välja mõelda
Üheks suurimaks takistuseks konto loomisel on kasutajanime välja mõtlemine. Nimelt tuli ette olukordi, kus sisestatud kasutajanimi oli juba kellegi teise poolt registreeritud.
Samuti ei mõistnud külastajad, miks seda vaja on. Harjumuspäraseks on tänapäeval kujunenud võimalus luua kontot e-maili aadressi või Google/Facebooki kasutades.
Kokkuvõte
Tõime siinkohal esile mõningaid leiud, mida uuringust avastasime. Leidsime muljet avaldaval hulgal võimalusi kinopiletite ostuprotsessi parandamiseks.
Kasutajakogemuse (UX) disainimisel on oluline roll kasutajatega testimisel. Kaasates kasutajaid disainiprotsessi, on võimalik lihtsalt ja kiirelt tuvastada, mis veebilehe puhul hästi toimib ning mida on vaja paremaks muuta.