Suure reede eelõhtul 18.aprillil oli Eesti UX kogukonnal taas põhjust kokku tulla. Juba kolmandat korda toimunud UX Tartu pakkus inspireerivaid ja õpetlikke ettekandeid ning loodetavasti jääb nii mõnigi disaini- ja analüüsiviga tänu kuuldule tegemata. Aga mida siis täpsemalt kõrva taha panna sai?!
Mis on vahet kunstil ja disainil? – Disain vajab klienti!
Janno Siimari sõnumiks oli, et kõige tähtsam on disainerite loomingulisus ja oluline on alati pakkuda midagi uuenduslikku. Kuigi kasutajakogemuse ja disaini maailmas on levinud komme järgida justkui mingisuguseid (hea tava) reegleid, mis viivad shortcutina hea tulemuseni, siis vahelduseks võiks mõelda ehk on olemas veel paremaid viise, et finisheeruda lausa suurepäraselt.
Millal oli viimane kord, kui sa tegid midagi esimest korda?
Tänapäeval on olulisimaks valuutaks aeg ning seetõttu peame aitama läbi loodavate kogemuste aega juurde võita. Hea näide toodi Walmarti näol, kus enne Cleveroni pakiautomaate võttis tellitud toodete kätte saamine 17minutit, pakiautomaate kasutades kulus aga ühe kliendi teenindamiseks vaid 15 sekundit.
Tähtis pole mitte idee, vaid probleem
Ine pani aga südamele, et enne uue disainiga alustamist, tuleb oma sihtgruppi läbi ja lõhki tundma õppida, sest see, mida küsitakse, ei pruugi olla see, mida vajatakse. Tegelikult inimestele meeldib endast rääkida, tuleb ainult küsida piisavalt kaua ja kui vaja siis samu küsimusi, et nad avaneksid.
Juht on keegi, kellel on järgijaid
Jaanus Kase innustas kõiki oma hirme ületama. Kuigi mõnikord on tunne nagu oleks kõik teised edukad inimesed ühte ja sama raamatut lugenud, mis neid õigete lahendusteni juhatab, siis tegelikult tuleb lihtsalt ise olla piisavalt julge ja loominguline, et parimad ideed ellu viia.
Me elame ajastul, kus meid juhivad emotsioonid ja psühholoogilised manipulatsioonid
Haig juhtis tähelepanu nö kurjale disainile, mille eesmärgiks on kasutaja teadmatuse/oskamatuse/nõrkuste ära kasutamine ettevõtte kasumi suurendamise eesmärgil ning iga disaineri jaoks võiks olla au asi mitte kasutajatega manipuleerimise teed minna.
Üks suurus ei sobi kõigile
Viimane ettekanne tuletas meelde, et kellegi teise edulugu ei pruugi meie sihtgrupi peal töötada ning kuigi kasutajakogemusest rääkides rõhutatakse justkui peaks kõik olema võimalikult intuitiivne, et kasutaja liigselt mõtlema ei peaks, siis võib-olla viib parima tulemuseni just aeganõudvam tee, seega ei tohi karta ka lahendusi, mis esmapilgul hoopis keerulisemad tunduvad.