Kehv kasutajakogemus võib tuua trahvi!?

Halb kasutajakogemus võib tuua trahvi

Vabariigi Valitsus on algatamas seaduseelnõu, mille kohaselt muutub halb kasutajakogemus ehk UX karistatavaks. Plaanitava seadusega soovitakse jõuda viie mugavama riigi hulka Euroopas.  

Rahandusministeeriumi analüüs näitab, et kehv kasutajakogemus läheb majandusele maksma ligi 2,8 miljardit eurot aastas. Ministeeriumi nõuniku Kalle Konversioon sõnul ei ole Eestis kehval kasutajakogemusel enam kohta. “Puudulik kasutajakogemus pärsib kaupade ja teenuste ostmist. Kui tarbija ei leia kiirelt ja mugavalt tavaari üles, siis ta lükkab oma ostuotsuse edasi. Jäävad ära ka majandust turgutavad emotsiooniostud,” selgitas Konversioon.  

Tänast probleemi näeb ka Sotsiaalministeerium, mille poolt tellitud uuring toob välja olulise seose kasutajakogemuse ja vaimse tervise vahel. Kui keskmine inimene vihastab päevas 3 korral, siis kehva kasutajakogemusega kokku puutunu lausa 7 korda.

Sotsiaalministeeriumi kantsler Maarika Mugavik lisab: “Keerulise veebilehega kokku puutunud argiinimene kipub enamasti ka ennast süüdistama. Tekib saamatuse ja abituse tunne, mis omakorda avaldab mõju indiviidi käitumisele ühiskonnas. Inimhingele jääb mulje, et digipädevuse latt on maru kõrgel.”  

Kavandatava seaduse järgi moodustatakse digimugavuse eriüksus, mille eesmärgiks on regulaarselt kontrollida ettevõtete digilahenduste kasutajakogemust. Lisaks peavad ettevõtted kvartaalselt Maksu- ja Tolliameti süsteemis raporteerima tegevusi, mis on ette võetud kasutajakogemuse parandamiseks. Kohustuslikuks saab ka kasutajakogemuse (UX) disaini kursusel osalemine. Puuduliku UX-i tuvastamisel võidakse ettevõttele määrata rahaline nuhtlus, mis võib ulatuda 10%-ni ettevõtte käibest.  

Head 1 aprilli 😉 

UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.

Kui vajad abi portaali, äpi, veebilehe, iseteeninduse, e-poe, infosüsteemi vm digilahenduse loomisel, võta meiega ühendust.

Kui soovid osa võtta mõnest meie koolitusest, vaata käimasolevaid koolitusi.

Et olla kursis UX ehk kasutajakogemuse valdkonnas toimuvaga, saada mõtteid ja nippe kasutajakogemuse edendamiseks, võid liituda meie uudiskirjaga. Me ei spämmi!