Tere ja head jaanuarikuu jĂ€tku! đ
Mul on rÔÔm jagada sinuga noppeid kasutajakogemuse ja tehisaru pÔnevast maailmast.
Vaatame tÀna jÀrgnevaid teemasid:
đŠ Mida Ă”ppida Omniva paki jĂ€lgimise teekonna disainist?
đ€ Miks vĂ”iksid UX Pilot AI programmi proovida?
đ ïž Kuidas aitab aria-label ligipÀÀsetavust tagada?
đ§ Kes on beeta-pĂ”lvkond?
đŻ Miks kasutada âkonversioonâ asemel sĂ”na âmotivatsioonâ?
1. Mida Ôppida Omniva paki jÀlgimise teekonna disainist?

Saatsin Omniva kaudu paki teele ja kui tahtsin ĂŒle vaadata, kas pakk on kohale jĂ”udnud, silmasin oranĆŸi vĂ€rvi ringi, mille sees oli ka valge linnuke, ja mille jĂ€rel paiknes tekst “Saadetis kĂ€ttetoimetatud”.
Teised nimekirjas eespool olevad sammud, nagu “Saadetis registreeritud”, “Saadetis on teel” ja muud, olid aga tĂ€histatud rohelise ringi ja samuti valge linnukesega.
Mulle jĂ€i oranĆŸist pallikesest ekslik mulje, et pakk ei ole kohale jĂ”udnud. TavapĂ€raselt tĂ€histab oranĆŸ vĂ€rv pooleli olevat vĂ”i tĂ€helepanu vajavat staatust. Siinkohal on see ka Omniva brĂ€ndi vĂ€rv ja ju on tahetud sellega edukat lĂ”ppu jĂ”udmist rĂ”hutada.
Hiljem mĂ€rkasin ka nimekirja alguses olevat staatuse teksti “Saadetis kĂ€ttetoimetatud”.
Mida siit disainerina Ôppida?
- Eduka staatuse markeerimisel kasuta lÀbivalt sama vÀrvi, nÀiteks antud juhul rohelist.
- Lisaks vĂ€rvile indikeeri staatust ka tĂ€psema tekstina, et tagada ligipÀÀsetavus, nĂ€iteks “Saadetis on kĂ€ttetoimetatud” vĂ”i “Saadetis ei ole veel kĂ€ttetoimetatud”.
- Ăra kuva linnukese ikooni enne kui samm on lĂ”petatud.
Kas nÔustud, et pealtnÀha vÀikestel asjadel vÔib kliendikogemusele oluline mÔju olla?
2. Miks vÔiksid UX Pilot AI programmi proovida?

UX Piloti Figma plugin vÔimaldab tekstilise sisendi pÔhjal genereerida kasutajaliideseid Figma disainitarkvaras. Luua saad nii mobiili kui desktop vaateid.
UX Piloti veebileht pakub aga veelgi suuremat AI vĂ”imekust – mitme lehe vaate loomist korraga. Lisaks AI-chati abil vaadete kohendamist ja muidugi eksporti Figmasse, et saaksid enda kĂ€e jĂ€rgi muudatusi teha.
Programmi arengukohana nĂ€en tĂ€na seda, et UX Pilot ei kasuta Figma auto layouti otstarbekalt ning vaadete genereerimisel ei teki korduvkasutatavaid komponente. Ăhtlasi, lĂ€bivad vĂ€rvid ja tekstilaadid pole Figmale kohaselt stiilidena defineeritud.
Sellegi poolest on tegu vÔimeka tarkvaraga, mis annab vÔimaluse puhtalt lehelt disainiga alustada ja projekti vajadustele vastavalt ise muudatusi Figmas teostada.
Kui soovid UX/UI ja AI disaini tarkvaradega rohkem sina peale saada, oled oodatud koolitusele.
3. Kuidas aitab aria-label ligipÀÀsetavust tagada?

Aria-label atribuut on Accessible Rich Internet Applications ehk ARIA raamistiku osa, mis vĂ”imaldab anda kasutajaliidese elemendile â nĂ€iteks nupule, lingile vĂ”i ikoonile â koodis tekstipĂ”hise kirjelduse, mis on mĂ”eldud eelkĂ”ige ekraanilugemise tarkvara jaoks. See on oluline juhtudel, kui elemendil puudub visuaalne tekst (nĂ€iteks ikooniga nupud) vĂ”i kui see tekst pole piisavalt selge (nĂ€iteks tekstilised lĂŒhendid), et edastada elemendi eesmĂ€rki.
Uudiskirja 4ndas numbris kirjutasin sellest, mis on ekraanilugeja ja kuidas see töötab ning 5ndas sellest, miks on ALT-tekst oluline. Juhul kui sa pole varem jÔudnud, vÔid nendega soovi korral tutvuda.
4. Kes on beeta-pÔlvkond?

Selle aastaga algas beeta-pĂ”lvkonna aeg. Ehk kĂ”ik inimesed, kes alates 1. jaanuarist 2025 sĂŒnnivad on selle uue pĂ”lvkonna esindajad.
Mis saavad olema selle pĂ”lvkonna ootused ja kogemused, seda me 100% ei tea, aga ĂŒhtteist vĂ”ime trendide pĂ”hjal oletada.
Beeta-pĂ”lvkonda hakkab iseloomustama tehnoloogia ja igapĂ€evaelu pĂ”imumine viisil, mida me varem pole nĂ€inud. See pĂ”lvkond vĂ”ib kogeda tehisintellekti integratsiooni igas elu valdkonnas haridusest meditsiinini, robotitest koduabilisi, automatiseeritud transpordisĂŒsteeme ja palju pĂ”nevat innovatsiooni.
Kliendikogemuse vaates ma arvan, et beeta-pÔlvkonna ajastu oluline mÀrksÔna saab olema personaliseerimine. TÀna kogume klientide kohta vÀga palju andmeid, aga nende andmete rakendamise potentsiaal on tehisaru tulekuga alles kujunemisjÀrgus.
5. Miks kasutada “konversioon” asemel sĂ”na “motivatsioon”?

Mulle meeldib aegajalt kasutada sÔna konversioon asemel sÔna motivatsioon. Miks ma julgustan sind sama proovima? Sest kui me rÀÀgime konversioonist, et nÀiteks kui palju teenuse kasutajaid Ônnestus meil maksvateks klientideks muundada, siis see jÀtab pigem tehnilise tunde.
Kui aga rÀÀkida motivatsioonist, siis omandab eesmĂ€rk inimlikuma tĂ€henduse. Me hakkame turunduse koosolekul rÀÀkima rohkem sellest, mis on konversiooni taga olev kliendi motivatsioon. Pilt lĂ€heb laiemaks ja tekivad paremad arutelud selle ĂŒmber, mis on tĂ€nased ĂŒletamist vajavad takistused kliendi seisukohast.
Motivatsioonist lĂ€htuv konversiooni analĂŒĂŒs vĂ”imaldab kĂŒsida ka kasutajakogemusest lĂ€htuvaid kĂŒsimusi. NĂ€iteks kui kampaania ei toonud soovitud arvu liisingu lepinguid, siis mis on kasutaja motiveerimisel ebaĂ”nnestunud? Sellele kĂŒsimusele ei saa vastata, et lihtsalt oli kehv kampaania ning seetĂ”ttu ka kesine konversioon, vaid tuleb minna rohkem detaili analĂŒĂŒsimaks motivatsiooni aspekte klienditeekonnas. Motivatsiooniprobleem vĂ”ib olla mitmekesine – kampaania sĂ”numi selgus, maabumislehe arusaadavus, toote vĂ”i teenuse hind jm.
LĂ”petame tĂ€nase kirjatĂŒki asjaliku tsitaadiga, mis kutsub ĂŒles rohkem valideerima:
âIf you want a great site, youâve got to test. After youâve worked on a site for even a few weeks, you canât see it freshly anymore. You know too much. The only way to find out if it really works is to test it.â
– Steve Krug, Author of Donât Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability
AitĂ€h, et lĂ”puni lugesid. đ
Ilusat pĂ€eva sulle! âïž