Kasutajakogemuse ehk UX eksperdina seisan hea selle eest, et keskkonnad, mida kasutajad külastavad oleksid lihtsad ja mugavad kasutada. Oma töös teen kasutajakogemuse ettepanekuid lähtuvalt valdkonna parimatest praktikatest, kasutajatega läbiviidud uuringutest (oleme UX Estonias läbi viinud üle 1 000 kasutajauuringu), veebianalüütikast ning oma varasemast kogemusest.
Näen igapäevaselt kuidas kasutajasõbralik keskkond = rohkem müüki, vähem klienditoe pöördumisi ja kasvav kliendirahulolu NPS või UX indeksina mõõdetuna.
Seekord olen vaatluse alla võtnud onoff.ee e-poe. Vaatame koos, mida põnevat siin esile tuua nii tugevuste kui ka parandamist vajavate soovitustena. Loodan, et leiud on sinu jaoks põnevad ja mõtled kaasa.
Kontaktinfo kuvamine päises tekitab usaldust 🙂
Olen kasutajauuringutes täheldanud, et kui e-poe kontaktid on kohe näha, tekitab see kasutajates usaldust.
Mida usaldusväärsema kogemuse keskkond tekitab, seda suurem on tõenäosus, et klient ka ostu sooritab.
Kuupakkumiste filtreerimine võiks olla mugavam 🤔
“Kuupakkumised” nimetus on ligitõmbav, tekitades tunde, et võimalik on leida hea hinnaga suurepärane toode. See rubriik on peamenüüs ka veidi rohkem esile toodud – tekst on läbivalt suurte tähtedega.
Küll aga sobiva pakkumise leidmine võiks olla mugavam. Näiteks kui soovin leida pesumasina kuupakkumiste seast, ei ole see lihtne – filtreerida saab ainult brändi järgi.
Lisaks kaob brändi filtrit kasutades järg käest ära. Valides “LG” teeb leht refresh’i ning tuleb uuesti menüüd kerida, et “Samsung” pikast nimekirjast valida. Paraku korraga mitu valikut teha ei õnnestu.
Tean, et üsna tihti on sellisele rubriigile lootuseks pandud emotsionaalsete ostude tegemine – inimene surfab ringi ja äkki märkab midagi, mida tal võiks vaja minna.
Kuid mis vahel selles strateegias ununeb on see, et kui külastaja näeb soodushinnaga pesumasinat, siis teda tavaliselt huvitab ka kas mõni teine mudel on veel soodsam või parem, sestap on kasulik pakkumiste rubriikide filtreerimise loogika hoolikalt läbi mõelda ning ka kasutajatega testida, veendumaks, et lahendus töötab.
Kliendi rahaline võit on selgelt välja toodud 👍
Kasutaja ootus on saada väga selge ülevaade palju ta rahaliselt allahindluse puhul võidab. See hoiab kokku väärtuslikku aega ning kliendil on lihtsam ostuotsuseni jõuda. Ehk mida vähem kunde arvutama ja mõtlema peab, seda kasulikum ka kaupmehele.
Olen uuringutes märganud huvitavat asja – väike osa kasutajatest arvavad esmapilgul, sellistel puhkudel nagu ülal pildil näha, et tegu on allahindluse protsendi, mitte eurodega (“- 50 €” vs “- 50 %”). See tuleneb osaliselt sellest, et üsna pikka aega väljendati paljudes e-poodides allahindlusi vaid protsendina. Samuti on protsendid allahindluse väljendina laialt käibel olnud ka toidukauplustes. Veelgi keerulisemaks läheb kasutaja jaoks olukord siis kui osad allahindlused on väljendatud protsendina ja osad eurodes, sestap soovitan läbivalt hoida ühte joont, kas € või %. Kõige arusaadavam siiani on olnud kui € asemel kuvada “EUR”.
Bännerid saab mobiilis paremini tööle panna 📈
50 – 60% mobiilikülastuste osakaal on täna juba üsna tavapärane. Mõne e-poe puhul on see lausa 70 – 80%. Seetõttu on oluline ka kampaaniad mobiilis hästi välja mängida.
Antud juhul on näha, et bänneril olev tekst ei ole hästi loetav. Tekst on väga pisike. Mummud ja nooled varjavad osa sisust. Nii juhtub üsna tihti siis kui me dekstop versiooni jaoks mõeldud bänneri mobiilis kokku surume.
Mis oleks lahendus?
Siinkohal näide mujalt.
Näiteks astri.ee kaubamajas on bänner loodud nii, et see oleks sobiv nii mobiilis kui ka arvutis kasutamiseks.
Mobiili versioonis läheb bänner ilusti kompaktseks.
Teksti ja tausta kontrastsuhe võiks muidugi veidi parem olla. Valge lisainfo tekst ei ole tausta foonil kõige selgem.
Onoff.ee lehel on veel palju häid ja parandamist vajavaid kohti. Kõik siia blogipostituse formaati paraku ei mahu. Kui soovid täielikku raportit enda veebilehe, e-poe, infosüsteemi või muu digilahenduse osas, võid soovi korral tellida meilt kasutajakogemuse eksperdi auditi.