Positiivne reisikogemus algab juba enne lennukile astumist. Kasutajakogemuse testimise uuringus võrdlesime kahe eestlaste seas populaarse lennufirma kodulehe kasutajamugavust, et välja selgitada, mis aitab kaasa edukale ja sujuvale lennu broneerimisele.
Kas teadsid? Kasutajakogemuse testimine kasutajatega aitab teada saada, mis on sinu teenuse juures hästi ja mida oleks vaja parandada, et pakkuda paremat kliendikogemust ja seeläbi saavutada seatud äri eesmärgid. Huvi korral loe lähemalt kasutajakogemuse testimise teenuse kohta.
1. Hästi kasutatav kalender
Funktsionaalne kalender sisaldab kasutajate arvates lisaks kuupäevavalikutele ka hinnainfot.
Paindlike kuupäevade kalender parima hinna planeerimiseks oli kasutajate arvates mitte ainult põnev, aga ka väga hästi toimiv: kalender võimaldas kombineerida erinevaid kuupäevi ja leida nii kõige sobivam valik edasi ja tagasi lennuks.
2. Asjakohased filtrid
Kasutajad tõid välja, et sorteerimise võimaluste kasutamine aitas neil jõuda kiiremini ja efektiivsemalt ostuotsuseni. Lisaks tavapärastele hinda, lennu kestvust ja vahemaandumiste arvu kajastavatele järjestamise võimalustele märkasid kasutajad ka lennufirma soovitusi “parimad” valiku näol, mis tekitas positiivset emotsiooni ja lihtsustas piletite valimist.
3. Edasi-tagasi lennu valikud ühel lehel
Kui kasutaja oli valinud edasi-tagasi lennu, siis soovis ta mõtteliselt need kaks ka koos hoida. Kasutajale oli mugav liikuda läbi tegevuse liikide (s.o lennuajad, pagas), mitte otsustada ühe lennu kogu infot ning siis liikuda järgmise lennu juurde.
4. Hea pakkumine on võimalik kohe ära osta
Kasutajates tekitas frustratsiooni, kui nad leidsid lennufirma kodulehelt hea pakkumise, kuid seda valides ei näinud nad sama pakkumist broneerimissüsteemis, vaid pidid uuesti hakkama hinda/lennupikkust kalendrist otsima.
5. Lihtne navigeerimine info vahel
Kasutajatele oli oluline, et neil oleks lihtne liikuda erinevate lehtede ja infoväljade vahel, et teha vajalikke muudatusi nii otsingu kui isiklike andmete sisestamise faasis ilma, et peaks muretsema info kadumise pärast. Sellele aitaks kaasa nupud “tagasi” ja “järgmine”.
6. Mõistlik kogus lisateenuseid
Lisateenuste pakkumisel tuleks arvestada, et kasutajal ei tekiks info üleküllus ja pakkumised poleks vaheldumisi lennuinfoga. Fookuse kadumine põhitegevuselt ning agressiivne müük on kasutajate sõnul pigem negatiivse mõjuga kasutajakogemusele.
7. Pigem kiire protsess kui ilus välimus
Kasutajad tõid välja, et kuigi ühe lehe välimus on neile oma puhta stiiliga disainis sümpaatsem, eelistavad nad teise broneerimisprotsessi kiirust ja funktsionaalsust.