Eesti    English

Mis teeb lennu broneerimise mugavaks? Testisime kasutajatega AirBalticu ja Finnairi näitel.

Positiivne reisikogemus algab juba enne lennukile astumist. Kasutajakogemuse testimise uuringus võrdlesime kahe eestlaste seas populaarse lennufirma kodulehe kasutajamugavust, et välja selgitada, mis aitab kaasa edukale ja sujuvale lennu broneerimisele.

Kas teadsid? Kasutajakogemuse testimine kasutajatega aitab teada saada, mis on sinu teenuse juures hästi ja mida oleks vaja parandada, et pakkuda paremat kliendikogemust ja seeläbi saavutada seatud äri eesmärgid. Huvi korral loe lähemalt kasutajakogemuse testimise teenuse kohta.

1. Hästi kasutatav kalender

Funktsionaalne kalender sisaldab kasutajate arvates lisaks kuupäevavalikutele ka hinnainfot.

Pilt 1. Kuvatõmmis Finnairi kalendrist, kus hinnad on kasutajate arvates kuupäevade all hästi kuvatud.

Paindlike kuupäevade kalender parima hinna planeerimiseks oli kasutajate arvates mitte ainult põnev, aga ka väga hästi toimiv: kalender võimaldas kombineerida erinevaid kuupäevi ja leida nii kõige sobivam valik edasi ja tagasi lennuks.

Pilt 2. Kuvatõmmis Finnairi paindlike kuupäevade vaatest, mis kasutajatele meeldis.

2. Asjakohased filtrid

Kasutajad tõid välja, et sorteerimise võimaluste kasutamine aitas neil jõuda kiiremini ja efektiivsemalt ostuotsuseni. Lisaks tavapärastele hinda, lennu kestvust ja vahemaandumiste arvu kajastavatele järjestamise võimalustele märkasid kasutajad ka lennufirma soovitusi “parimad” valiku näol, mis tekitas positiivset emotsiooni ja lihtsustas piletite valimist.

Pilt 3. Kuvatõmmis Airbalticu oskuslikust sorteerimise valikute pakkumisest.

3. Edasi-tagasi lennu valikud ühel lehel

Kui kasutaja oli valinud edasi-tagasi lennu, siis soovis ta mõtteliselt need kaks ka koos hoida. Kasutajale oli mugav liikuda läbi tegevuse liikide (s.o lennuajad, pagas), mitte otsustada ühe lennu kogu infot ning siis liikuda järgmise lennu juurde.

Pilt 4. Kuvatõmmis ühel lehel edasi-tagasi lennu kuvamisest Airbalticu lehelt.

4. Hea pakkumine on võimalik kohe ära osta

Kasutajates tekitas frustratsiooni, kui nad leidsid lennufirma kodulehelt hea pakkumise, kuid seda valides ei näinud nad sama pakkumist broneerimissüsteemis, vaid pidid uuesti hakkama hinda/lennupikkust kalendrist otsima.

Pilt 5. Kaks kuvatõmmist Airbalticu lehelt, kus kasutaja hea pakkumise broneerimisega hätta jäi.

5. Lihtne navigeerimine info vahel

Kasutajatele oli oluline, et neil oleks lihtne liikuda erinevate lehtede ja infoväljade vahel, et teha vajalikke muudatusi nii otsingu kui isiklike andmete sisestamise faasis ilma, et peaks muretsema info kadumise pärast. Sellele aitaks kaasa nupud “tagasi” ja “järgmine”.

Pilt 6. Kuvatõmmis Finnairi lehelt, kus “jätka” kõrval võiks olla ka “tagasi” nupp.

6. Mõistlik kogus lisateenuseid

Lisateenuste pakkumisel tuleks arvestada, et kasutajal ei tekiks info üleküllus ja pakkumised poleks vaheldumisi lennuinfoga. Fookuse kadumine põhitegevuselt ning agressiivne müük on kasutajate sõnul pigem negatiivse mõjuga kasutajakogemusele.

Pilt 7. Kuvatõmmis 3 lisateenusest 15-st Airbalticu lehel.
Pilt 8. Kuvatõmmis 2 lisateenusest 8-st Finnairi lehel.

7. Pigem kiire protsess kui ilus välimus

Kasutajad tõid välja, et kuigi ühe lehe välimus on neile oma puhta stiiliga disainis sümpaatsem, eelistavad nad teise broneerimisprotsessi kiirust ja funktsionaalsust.

Pilt 9. Kuvatõmmis Finnairi lehest, mis oli kasutajatele sümpaatne disaini poolest.
Pilt 10. Kuvatõmmis Airbalticu lehest, kus kasutajate arvates oli lennu broneerimine kiirem.

💡 Soovi korral oled oodatud UX/UI ja AI disaini koolitusele.

✉️ Liitu uudiskirjaga, et olla kursis UX ja AI valdkonnas toimuvaga. 

👉 Jälgi UX Estonia tegemisi FacebookisInstagramis ja Linkedinis. Kuula või vaata meid Spotifys ja YouTubes.

✨ UX Estonia on digitaalse kasutajakogemuse disaini, uuringute, konsultatsiooni ja koolituse ettevõte.